7. Mityba – naujo produkto įvedimas

Pagrindinė taisyklė sėkmingai procedūrai – tai labai geras bendradarbiavimo ryšys su vaiku. Jūs ir vaikas esate geriausi draugai, vaikas Jumis pasitiki ir Jus girdi. 

Būtina žinoti, ką vaikas valgo šiandien ir, ką valgė anksčiau (ko dabar iš anksčiau nevalgo), todėl siūlome pasidaryti tokią lentelę, kad neužsimirštų.

Valgė anksčiauValgo dabar
  

Iš sudaryto sąrašo, ką vaikas valgė, bet nevalgo dabar, pasirenkame vieną produktą, kurį norime įvesti į mitybos racioną. Mokymo procesas vykdomas prie mokymo stalo/mokymo erdvėje, bet ne virtuvėje.

Prieš atliekant procedūrą, būtina laikytis šių taisyklių:

1. Niekada neapgaudinėkite vaiko (nieko neslėpkite vaiko maiste);

2. Neatlikinėkite šios praktikos įprastu vaiko valgymo metu;

3. Nemarinkite vaiko badu.

Visas procesas tarytum ne tik mokymas, bet ir žaidimas. Išskiriame tris žaidimo etapus:

1.   Iš pradžių pasiruoškime lėkštę, šaukštą ir valgomą produktą. 

  • Vaikas gali valgyti po šaukštą valgomo produkto tik tuomet, kai pasakome „Valgyk“, tik atlikus tai teisingai iš karto suteikiame apdovanojimą (pvz. planšetė 30 sek.). 
  • Kai šis etapas įvykdytas, galime pereiti prie kito. 
  • Skirkite pirmam etapui tiek laiko, kiek reikia

2.  Pasiruoškite lėkštę, šaukštą, dabar valgomą ir anksčiau valgytą produktą. 

  • Ant šaukšto patys uždedame šiek tiek vieno ir šiek tiek kito produkto (t.y. šaukšto priekyje dabar valgomas produktas, o šaukšto gale – anksčiau valgytas produktas). Rinkite tarpusavyje derančius skonius. 
  • Vėl sakome „Valgyk“ ir leidžiame vaikui valgyti tik tai, kas jam patinka (jokiais būdais neįkalbinėjame, neverčiame valgyti antrojo produkto!). Bet, tokiu būdu yra tikimybė, kad vaikas vis vien nors šiek tiek prisilies prie naujo produkto, įvertins jį vizualiai, užuos. 
  • Taip pat, kaskart paragavus savo valgomo produkto nepamirškim apdovanoti vaiką. Taip dar vienu žingsniu priartėsime link to, kad daugiau ir dažniau vaikas paragaus naujo produkto, kuris taps įprastu ir valgomu.
  • Kai jau tai vaikui tampa įprasta, tai produktus sukeičiame vietomis (t.y. šaukšto pradžioje anksčiau valgytas produktas, o šaukšto gale – dabar valgomas produktas). Jūs pamatysite, kad vaikas šiuo metu jau daug draugiškiau žiūri į naują produktą, pas vaiką jau susiformavo geroji patirtis su nauju produktu. Jūs pamatysite, kada vaikas yra pasiruošęs paragauti šaukštą pilnai. 
  • Svarbus momentas, maisto ant šaukšto neturi būti daug! 
  • Jeigu kartais vaikas įsidėjo į burną visą šaukšto turinį ir jį staiga išspjovė, tai viskas gerai, leidžiame taip sureaguoti. Jūs vis tiek vaiką pagirkite (juk paragavo abu produktus) ir apdovanokite. 
  • O dabar, galite padidinti naujo produkto kiekį ir sumažinti įprasto produkto kiekį. Kol galiausiai liks tik naujas produktas ant šaukšto. Jeigu suvalgo – greitas apdovanojimas (tik jokių įkalbinėjimų ir žetonų). 
  • Kai vaikas valgys skirtingus kiekius naujo produkto – būtinas kiekvieną kartą apdovanojimas.

3. Tuomet nuo mokymo erdvės pereiname į virtuvę.

  • Virtuvėje gali tekti grįžti į antrą etapą. Jeigu taip atsitiks – viskas gerai, miksuokime dabar valgomą ir naują produktą, ir kaskart apdovanokite. 
  • Jeigu taip neatsitiko, valio – Jums pavyko!

Ir taip įvedame kiekvieną naują produktą.